Sto rokov samoty II

Číslo položky: 2410175429
Autor diela: Vavrová Katarína
Názov diela: Sto rokov samoty II
Kategória: Obraz
Technika: Farebný lept
Štýl: Surrealizmus
Rozmery: 29,5 x 24,5
Rámovanie: rámované so sklom
Vznik: 1997
Signatúra: vpravo dole
180,00 €
Autorka v samotnom diele kladie dôraz na kresbu a farba len emotívne dotvára príbeh.

Vavrová Katarína

Vavrová Katarína

 

Narodila sa v Bratislave. V rokoch 1984 – 1990 študovala na Vysokej škole výtvarných umení a dizajnu u profesora Albína Brunovského. V roku 1989 študovala na Academia delle Belle Arti v Perugii, v Taliansku. Venuje sa grafike, maľbe a kresbe.

Katka Vavrová je zaujímavá a príťažlivá autorka, jej postavy majú gráciu a noblesu, žijú svojím vlastným životom, rozvíjajú príbehy dávne i súčasné. Námetmi sú ženské postavy geograficky a historicky rôznorodé – výraznou črtou je ich príbeh, ktorý je na hranici osudového fatalizmu. Hrdé, krásne bytosti, pokojné a vyrovnané, odhodlané a zároveň pokorné hľadačky šťastia. Hlavná predstaviteľka pôsobí staticky, ale divák cíti dej a napätie okolo nej. Celý príbeh sa odohráva za ňou a rozohráva cestu osudom.

 

Spoločnou črtou autorkiných prác je tajomnosť. Veci a skutočnosti sú len naznačené, kým jej ženská postava je stredobodom vesmíru. To ostatné je na interpretácii pozorovateľa. Kontrast krehkosti a sily, v pozadí tušiť tragédiu, smútok, nostalgiu, ale aj neuveriteľnú silu jej hrdiniek. Jemnosť postáv zvýrazňujú použité výrazové grafické prostriedky.

Subtílne, skoro vlásočnicové línie jej prác. Z grafických techník sa venuje predovšetkým leptu a mezzotinte. Každá grafika je osobitne kolorovaná a konečný kontrapunkt jej dodávajú najčastejšie farebné škvrny a body, drobné línie naznačené reštaurátorským zlatom. Každý výtlačok sa stáva originálom, s vlastnou farebnou škálou a odlišným svojbytným pôsobením.

Napriek zvláštnym rekvizitám, objavujúcich sa na scéne jej grafík ( historické kulisy, torzá budov a postáv, lebky, staré lode, zvieratá) , sú plné harmónie a magického pokoja. Priam by sa dali pomenovať podľa literárneho smeru – Magický realizmus.

Autorka v samotnom diele kladie dôraz na kresbu a farba len emotívne dotvára príbeh. Postupne sa však formuje základný princíp stavby diela – kontrast medzi ľahko perokresbou načrtnutými detailom a precízne spracovaným motívom. Výtlačok 11/50

 

Vaše umelecké diela radi zaradíme do našej My gallery ponuky za výhodných podmienok.